tisdag 30 juli 2013

Regn.

Nu kom det äntligen lite regn. Ja, jag säger äntligen, för det har inte regnat nåt på mig i sommar! Men hos våra släktingar i Jönköping, där har det regnat. På en timme kom det 68 mm i fredags. På en timme. Men, det var nere i stan. borta vid köpcentrat och länssjukhuset. På andra håll i stan kom det inte en enda droppe regn. Sånt är ju lite skumt...

Det är ett stilla sommarregn som faller. Bra det. Då kanske den torra marken har möjlighet att ta åt sig vattnet. För det är torrt ute. Riktigt torrt. Gräset i vår trädgård är brunbränt på många håll. Och då har vi ändå vattnat en del. Det lilla vi har varit hemma. Förra året var gräsmattan grön hela sommaren!

Idag ska jag försöka ta mig ner till stan. Min favoritaffär ska stänga igen... De har talat om detta i ett halvår, och kört 20-40% rea på allt, även nyinkomna kläder. Trevligt! Men nu börjar det dra ihop sig till stängning. Synd, för vår stad behöver den typen av affär!

Jag har också massor inspelade program, vi har knappt tittat på teve i juni eller juli ju! några serier som vi/jag följer har jag valt att spela in. Men, man måste ju ha tid att titta på dem också...

KRAM till alla idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar