måndag 26 november 2012

Sovmorgon.

Idag tog vi sovmorgon, maken och  jag. Passade väl bra, en måndagmorgon? Grå och tråkig, regnig och blöt november.

I vanliga fall ringer klockan kl 05.50. Maken åker till jobbet 6.30, har en timmas resväg dit. Jag åker ungefär kl 7.

Idag blir jag väckt av en frustrerad make: "Vi har försovit oss...".

Jepp, vi hade försovit oss. Vi hade aldrig planerat ha sovmorgon idag. Näråsåatte... När vi  vaknar är klockan redan 7.40. Alltså, nästan två timmar försenade... Och i lördags och söndags vaknade jag före kl 6, fastän jag då rakt inte behövde....

Jag ringde min chef, som redan satt i morgonmötet... Eh... Hon bara skrattade, som tur var. Sen gick jag och gjorde frukost till maken. "Ät ordentligt. Och kör inte för fort nu! Ta det lugnt, du får inte igen den här tiden i alla fall!"

Sen duschade jag och åt frukost i lugn och ro. Jag var på jobbet kl 9. Fick dra av lite komptid, men.... det funkar ju.

Jag försover mig aldrig. Senast jag gjorde det var 1990. Det är 22 år sen!! Då kan det väl vara okej att göra det nu??? :)

kramelikram

2 kommentarer:

  1. Ja då är det verkligen okej! Synd bara att du inte kunde njuta av din sovmorgon ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!! Ja, det blir ju ett uppvaknande som inte är så trevligt precis... :)

      Radera