torsdag 15 november 2012

Det händer inget. Och ändå så händer det massor.

Precis som i rubriken är det just nu: det händer inget, och ändå händer det massor...

Vi har inte hört nåt mer om nåt barn som behöver ett familjehem. Så vi försöker coola ner oss, bara ta det lugnt. När det händer, så händer det.

Jag tänkte, att om vi kör igång alltihop och stökar till så mycket vi bara kan - och tapetserar! händer det nog nåt. Men, nej. Det har inte hänt nåt. Och nu är det tapetsering och målning klart. Och så gott som alla möbler är på plats igen. Inte tavlorna, det tar nog lite tid. Vi måste fundera först...

Vi har haft några saker inplanerade under hösten, men valt att hålla lite låg profil. Vi vet ju inte om det händer nåt. Men nu har vi sagt bestämt ja till att åka till Stockholm i helgen. Det ska blir så roligt!! Jag längtar, faktiskt...

Idag är jag hemma. Ensam. Har bäddat rent i sängarna, tvättat ungefär hälften, gått en promenad en timme i solen. Jag tar dagen som den kommer! Skönt...

Men målet är att jag ska städa, dammsuga och torka golven i dag. Så snart måste jag sätta lite fart...

kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar