måndag 2 april 2012

Slå ihjäl lite tid.

Mannen messade nyss att han åkte från jobbet, nu. Och då tar det en timma innan han är hemma. Eftersom middagen är rätt enkel i kväll, så fick jag plötsligt lite tid över! Tänker på två saker då:

1 Middagen idag blir couscousgryta med korv. Otroligt gott! Jag steker lite purjolök och squash, tillsammans med chorizokorv. Blandar med couscous och ajvar relish. Till detta varma, kalla tomatklyftor. Jag älskar! Gott!

2 Konstigt uttryck att slå ihjäl tid, egentligen. Man kan väl inte slå ihjäl den, tiden?? Det handlar ju om att sitta och göra nåt så att tiden ska gå, eller?? Hm, det här tål att funderas på.

......

Idag har jag varit hos kuratorn. Ensam. Mannen var inte med. Han hinner inte, säger han. Och han tycker inte det ger så mycket. Nähädu, sa jag. Vem var det som hade ett stort bryta-ihop igår då?? Inte jag, i alla fall. Jag tror visst att han behöver sitta och lufta lite saker, och lyssna på vad jag tänker på. Men han tyckte inte att kuratorn hade lyssnat så mycket på honom, och när han hade berättat om sin kusin, så tog hon inte tag idet, och såg att det var hans problem. Nä, men du får kanske säga lite själv då, tycker jag.

Nåja. Får se om han vill följa med nästa vecka. Ska tillbaka igen. Kuratorn tycker det är lagom om 10 dagar. 17 dagar var alldeles för länge. Och jag håller med. Det är skönt att få prata. Tiden går fort. Idag pratade vi om mina föräldrar. Om att jag oroar mig för dem. Att jag tycker det är bra att jag bor nära dem. Vi pratade också om min åldersnoja. Hur rädd jag var när jag fyllde 40. Att det säkert hör ihop med vårt göra-barn-arbete. Det blir ju knepigare ju äldre man blir. Nu när jag fyllde 42, var jag faktiskt lugnare. Konstigt.

------------------

Jag tycker ändå att jag mår rätt okej. Visst, jag har mycket kvar att jobba med. Jag har inte accepterat det än. Ånej. Inte alls!!! Men jag jobbar på det.


Måste avsluta med en annan, lite rolig sak.
Jag köpte en klänning idag. Till bröllopet jag ska på. Om tre månader!! Snacka om planering... hahahaha!! Men jag hittade ju den, och då kan jag ju inte vänta, eller hur?? Och jag tyckte att  1500 kr är helt okej för en sån klänning. Det vet jag att maken inte tycker. Men hans verklighetsuppfattning om klädpriser är helt fel. Ett par byxor kostar inte 200 kr längre. :) Men jag älskar honom så mycket ändå!!

kram till er alla!!

1 kommentar:

  1. VAd skönt att du tycker det funkar bra med kuratron, men tråkigt att mannen inte vill följa med. Som du skriver kan det vara bra att han bara lyssnar på vad du pratat om med kuratorn.

    ha en skön kväll

    SvaraRadera