måndag 19 maj 2014

Kanske??

Idag ringde soc igen. Jag kunde inte svara just då, såg att det var ett dolt nummer, tryckte bort samtalet. Omedelbart ringde det igen. Så jag svarade. "Kan du prata nu?" frågade hon. Jag bad henne ringa upp efter en halvtimme. Och sen blev jag nervös. Vad kan hon vilja? Nu?

Hon ringde upp efter en halvtimme, och då kunde jag prata. Hon berättade att de hade pratat, undersökt och kollat upp, och så ville de att vi skulle ta hand om ett barn. Vill vi det?

Jag vet inte. Vi måste pratas vid ikväll. Ordentligt! För, det ska kännas rätt i magen. Det är viktigt. Det här barnet har syskon, som är placerade, så även om allt inte är klart med LVU, så är det mycket troligt att det blir så.

Och ja, jag vet. Vi tar inget för givet om nån placering. Men, det verkar ju onekligen som om det skulle kunna bli en placering hos oss. Barnet som det gäller är inte fött än.... Vill och kan vi ta hand om ett nyfött barn?? Jag vet inte. Klarar vi det??

När barnet föds, kommer soc göra ett omedelbart omhändertagande, och sen ansöka om LVU.  Vi kommer bli uppringda, och får hämta barnet på BB. Förlossningen är beräknad till förstas halvan av juni.

Det kan alltså bli snart, om det blir nåt. Så soc vill att vi är beredda och skaffar en del saker, spjälsäng, kläder, mat osv osv.

Just nu snurrar det i huvudet. Det pirrar och fladdrar i magen. Jag har lite svårt att fokusera på det jag ska. Men, bara maken kommer hem, och vi får prata om det, så kan vi reda ut hur vi vill ha det.

Som jag känner NU är jag positiv. Men, vi måste prata om det. Vi måste vara överens, och helt säkra.

Ååååå.... Tankarna flyger och fladdrar....

Kram till er!!

7 kommentarer:

  1. Förstår att det är jobbiga tankar men blir säkert jättebra.
    Lättare med en nyfödd som inte vet nåt annat.....

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande! Jag tror att ni klarar det alldeles utmärkt, men jag förstår att ni måste prata ordentligt med varandra innan ni fattar beslut. Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så spännande!!!
    A

    SvaraRadera
  4. Tror absolut att ni klarar det! Man lär sig och det borde vara lättare med en nyfödd som inte hunnit uppleva vanvård...
    Spännande!

    SvaraRadera
  5. Vilka glada nyheter!
    Tänk att det plötsligt händer, ett barn behöver er kärlek ovh trygga hem. Ni önskar leva ert liv med barn...
    Kram

    SvaraRadera
  6. ââââââ!!!

    SvaraRadera
  7. Ni klarar det garanterat!!

    SvaraRadera