måndag 12 maj 2014

I morgon....

I morgon kommer socialtjänsten hit igen. Andra träffen med den nya kommunen. De har sagt att de har två olika barn, som kan vara aktuella för oss. Det ena är ett litet barn, och det andra är inte fött än. Det ofödda barnet är lite beroende av vad som händer med ett äldre syskon. Sen vet vi inget mer om det.

Jag är lite blandad i mina funderingar inför i morgon. Visst kan jag förstå, om de vill intervjua oss och prata med oss. De måste det, säger de. Enligt lagen. Men när vi nu är så kollade av två andra socialtjänster, ganska nyligen. Jag menar, inget har ju hänt sen dess.....

Det känns tungt, om vi måste gå igenom en helt ny undersökning. Igen. Alltså alltihop. Vissa delar kan jag gå med på. Vi har t ex redan fyllt i ett häfte med en massa frågor. Det ska göras individuellt. Men vi satt tillsammans vid köksbordet, även med soc sekr. Vissa frågor pratade om. Men då lär de ju känna oss också, resonerar jag. Det här häftet är mest allmänna, vanliga frågor. Inga personliga om min barndom, mina intressen, min släkt, om jag är kriminell, mina alkohol- och sexvanor. Nä, bara vanliga frågor.

Vi hoppas få veta lite mer, den här gången. Förra gången ville de träffa oss, och skaffa sig en bild av vilka vi är. Det som är så jobbigt, är att det tar sån tid allting!! Vi tycker ju att vi är utredda och klara, beredda att ta emot! Nu! Men. Så funkar det inte.

Jag har i alla fall bakat sirapskakor, och maken bakade frallor. Den här gången bjuder vi på liiite nyttigare... ;)

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra imorgon och att ni inte behöver vänta länge på besked.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir en bra stund ihop med soc.
    Att allt ska ältas och vältas så in i norden.......ni är ju redan utredda på alla håll och kanter.
    Lycka till och hoppas ni snart får nåt bra besked.

    SvaraRadera
  3. Nu igen...
    Jag hoppas också på snabba besked!

    Kram

    SvaraRadera