måndag 22 december 2014

Dan före dan före dopparedan.....

Idag är det dan före dan före dopparedan.... Är det nån som fortfarande doppar i grytan?? Vi gör det. Eller inte jag. Jag har aldrig gillat det. Men min familj gör det.

Min familj, ja. Jag har en stor familj. Min familj, är först och främst mina föräldrar och syskon, och deras respektive och barn. Men det har också blivit makens föräldrar, syskon och deras familj. Jag ser inte mig och maken som en familj. Då behövs barn, så känner jag. Maken menar nog att vi är en familj han och jag. Kanske.

För det går ju inte komma ifrån, att julen är barnens högtid. Enligt många. Jag tycker inte det. Visst är det viktigt för barnen med julen. Men jag tycker nog att vi vuxna också ska njuta av julen....

Det är i alla fall snart jul. Igen. Ännu en barnlös jul. Det är liksom inget att göra åt. Bara att gilla läget. Vara tacksam och glad för det man har. Och det är jag! Jag älskar min man, och min familj. Vi har det bra!

Kärlek till alla!!

<3 <3 <3

3 kommentarer:

  1. Vi firar vår 6; e barnlösa jul och det är tufft! Jag känner med dig och vet hur det är! Jag önskar dig en god jul ändå och hoppas att du får det mysigt med din familj! Kram på er

    SvaraRadera
  2. Svärfar älskar dopp i gryta. Han gör det varje år som en tradition. Det är fint tycker jag. Jag får en tagg i sidan när så många tycker att julen bara tillhör barnen. Det kommer automatiskt och förmodligen får jag den känslan bara för att jag då känner mig så utanför.
    Jag tycker december har varit svår i år igen. Sorgen blir extra påtaglig och jag får lätt en meningslöshetskänsla. Så tråkigt, för jag brukar verkligen älska jul. Ha en riktigt fin jul och tack än en gång för att du fortsätter blogga. Det är en sån stor tröst för mig, även om jag inte alltid skriver kommentarer. Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Hoppas ni får en fin jul, ni också!! Det är vår sjunde jul, då vi sitter och känner oss lite ensamma.... Tur att vi båda har syskonbarn. Och naturligtvis får vi musik, god mat och en tomte!!
    KRAM!!

    SvaraRadera