lördag 5 april 2014

Trött. Så trött.

Ja, jag är trött. Hela tiden är jag trött, trött, trött.
Och jag har skyllt allt på min sjuka början på året. Alltså, att jag varit sjuk typ hela detta året... Hostan började dyka upp kring nyår. Sen gick det faktiskt ända till sista dagarna i januari. Då blev det penicillinkur nummer ett. Och sen tog det ett par veckor innan penicillinkur två sattes in. Den hjälpte ju faktiskt lite. Jag tror jag hade en, möjligen två, veckor som jag kände att jag var frisk då. Sen kom nästa sjuka, med feber och ännu mer hosta igen!! Jag som precis vant mig av med, och slutat ta hostmedicin. Nu hinkar jag för fullt igen. Suck.

Och så är väl kroppen så sliten och nedgången, att alla andra virus hoppar på mig, så enkelt som bara den. Jag hinner inte bli tillräckligt frisk, för att hämta ny kraft. Pang bom så kommer nästa sjuka.

Eller. Så beror den enorma tröttheten på nåt annat. Det är vår igen!! Ljuset påverkar oss ju alla, man brukar ju bli lite vårtrött, eller hur?

Eller. Så är det allergin. Jag tar allergitabletter för fullt nu. Det brukar faktiskt hjälpa. Jag vet inte om det har kört igång så mycket än, men man ska ju börja några veckor innan allt elände börjar. Och det har jag gjort.

Eller. Så är jag gravid. När jag varit det tidigare, så kan jag somna stående, typ. Och så är det verkligen nu! Dessutom är jag väldigt lättrörd just nu. Jag kan gråta för allt!! Till och med deckare på teve.... Då protesterar min man: hallåååå!! Jag vet, snyftar jag, som är så rörd och tagen.... ;) Men jag tror inte jag är gravid. Rent teoretiskt skulle jag kunna vara det. Men det vore lite dumt, nu när jag hinkar farlig hostmedicin varje dag... Det känns inte ens lönt att testa. Det har jag gjort så många gånger, och det är ju alltid minus. (Utom de fem plus som vi haft. Men de har ju alla blivit missfall sen).

Så nu sitter jag här i köket. Trött. Som vanligt. Vad har jag gjort idag då? Jo, ett litet styrelsemöte i en liten förening jag är med i, tog ett par timmar på förmiddagen. Jag var hemma till kl 12, stannade på vägen och köpte med mig en stoooor kaffe latte. För att pigga på mig lite!! Plockade lite här hemma, och lyckades dammsuga och städa av här. Bara en enkel och snabb städning, vi var så noga i måndags, innan soc skulle komma. Nu var det inte ens stökigt här! Sen lagade jag tacopaj, som vi åt när maken kom hem från skogen, strax efter kl 14.  Och nu en och en halv timme senare, har jag även torkat golvet i vårt lilla hus. Så jag känner mig rätt duktig. Men trött. F'låt att jag tjatar, men jag är ju såååå trött. Hela tiden.

Vi hade lite planer för kvällen, men det blev inget med dem. Vi får väl sitta hemma och mysa i stället. Och hosta lite i kör....

Vi ska plocka ner den andra delen av våningssängen, och köra ut till ett förråd som vi har. Jag känner det som om vi ger upp. Nu tar vi hem makens säng igen. Den som han kan sova bra i. Våningssängarna är snygga, och jag sover rätt okej i dem. Vi tog ju ner den ena för ett tag sen, och har sen haft den andra kvar. Den är inte så stor, utan passar bra i vårt gästrum. Flickornas rum, har återigen förvandlats till gästrum.

För det känns ju inte som om det kommer något barn till oss. Inte på länge i alla fall. De två barn som soc hade aktuellt, var det ena inte född än (trol sommar), och det andra måste utredas. Och vis av erfarenheterna, så vet vi att det tar tid. Vi kan alltså planera lite semester i år! Förslag på vart vi ska åka??? Och jag är ju övertygad om, att om vi planerar och ordnar med allting, så kan det komma ett barn som stör våra planer så vi inte kan åka. Ni vet, lagen om allts jävligthet, typ.

Nä. Nu blir det nog lite kaffe igen!

Ha det gott i solen, min vänner, för nu kommer visst regnet snart!! Kram kram

8 kommentarer:

  1. Precis så blir jag när jag är pollenllergisk. Sjukligt trött så man inte vet var man ska ta vägen.

    Varför inte åka till Madeira? Italien? USA ;)

    Tänker på er. Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tankar och kramar!!!
      Italien tycker vi om, vi har varit två gånger i Rom!
      USA - maken säger tvärt NEJ. Jag var där när jag var 17 år, hade gärna åkt tillbaka annars.
      Madeira låter ju lite spännande... Vilken tid på året är bäst att åka dit??

      KRAM tillbaka

      Radera
  2. Beror på hur långt ni vill åka. Jag gillar Barcelona, men drömmer om ett par veckor på landet i England, eller en weekend i Amsterdam.
    Fast om vi skulle åkt en resa på tumanhand hade jag lobbat för en resa med Langley. De ska vara väldigt bra!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Barcelona har jag önskat åka till i flera år, men vi kommer liksom aldrig iväg dit.... Vi pratade lite i morse, och då sa maken faktiskt Barcelona.... ;)
      Amsterdam är också lockande. Jag har en god vän som bor där. Tyvärr (?) så har hon två små barn... Vi är ju lite känsliga för sånt ;

      I morse tyckte maken, att det är dumt att boka nåt. Vi VET ju inget från soc än...

      Äsch, vi får se....
      kram!

      Radera
  3. Usch så jobbigt att aldrig få vara frisk! Kanske kan din trötthet vara både lite rester av virus och pollenallergi? Jag har allergisk astma och pollensäsongen är tidig i år har jag märkt. Jag får kortisonsprutor mot min astma varje år under pollensäsongen och i år fick jag den första sprutan redan i början på mars för att förebygga det allra värsta. Det kan även vara bra att veta att om man är allergisk mot björkpollen så kan man reagera även på hassel och/eller al och hasselpollen och alpollen kan finnas i små mängder redan i februari....Det är tydligen så att björkpollen, hasselpollen och alpollen liknar varandra så pass mycket att kroppen kan reagera även på hassel och al även om allergitesterna bara visar allergi mot björk. Det är jättebra att du tar allergitabletter. Kan det vara så att du behöver nässpray också? Eller att du behöver en högre dos på tabletterna? Hursomhelst, ta hand om dig. Vila ( även om du säkert är less på att ta det lugnt). Angående resmål, så kan jag rekommendera Malta. Det tar bara 3-4 timmar från Arlanda, har god mat (pasta och goa grytor), intressant historia, fin huvudstad och bra stränder. Till Malta ska ni åka i början av sommaren eller sent typ början av september, i augusti är varmt så in i helsike...jag hade inga problem med det men min man höll på att stekas....det trista är att i slutet av sommaren är allt bränt av solen medan i början av sommaren är det grönare och finare. Eller varför inte fjällvandring här hemma? Det behöver inte vara bökigt och jobbigt, om man tar det i sin egen takt. Man ska gå uppe på kalfjället, inte i myrmarkerna. På kalfjället finns inte så mycket mygg, de håller till i myrmarkerna. Vi brukar varva ett par dagar på fjället med ett par nätter på hotell eller fjällstation. Vandring och lyx på hotell, det är grejer det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malta har faktiskt aldrig kommit upp i diskussionerna - hm... kräver nog lite tanke, tror jag ;)

      Vi har pratat om norra Sverige, då vi har släktingar där, som vi gärna träffar....

      Och när det gäller allergin, det KAN vara mer allergi... De har ju pratat och varnat för luftföroreningar och sanddamm (eller vad det nu är), och det kan ju också påverka. Ikväll hade jag liiiiite feber, 37,6 är inte normalt för mig. Jag brukar ligga på 37,0 eller strax därunder.....

      Kram på dig!

      Radera
  4. Just därför planera för sommaren! Om ett/flera barn kommer till er och förstör era planer så är det väl ändå så himla mycket värdefullare än alla semesterplaner i världen. :) Tar man med sig regnjacka så kan man vara säker på att det kommer vara sol... liksom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt! Och så har vi tänkt och planerat tidigare. Och när vi bokat en resa, har vi bokat sånt som man kan boka av eller boka om. Det funkar typ alltid.

      Men i år har vi lite svårt att komma på vad vi vill göra.... Inte för att resmålen har tagit slut, nej, jag tror vi är tömda på kraft... Reslusten finns där, den behöver bara väckas till liv igen! :)

      Radera