tisdag 8 april 2014

Hög och påverkad.


Idag har jag varit på sjukhuset och gjort en MR. En magnetkameraundersökning. Av mitt huvud. För hundrasjuttitolfte gången, typ. Men det gick bra.

Fast det var jobbigt idag. Jag är orolig och nervös. Eftersom jag har lite spikar och skruvar överallt i skelettet, påverkas jag av det här starka magnetfältet. Ofta får jag väldigt ont. Detta gör att jag är nervös innan. Och orolig. Och när jag ligger där fastspänd i en timme, hinner jag tänka rätt mycket. Då kommer alla ledsna och oroliga tankar, typ "varför ska just jag vara drabbad...". Då börjar tårarna rinna, jag hyperventilerar, flämtar och vill bara därifrån. Men jag är fastspänd, och får absolut inte röra mig. Dumt.

Idag var maken med. Det hjälper att jag vet att han sitter en meter från mig. Ibland går han fram och smeker mig på benet, då vet jag att han är därute.

Idag fick jag ta lite lugnande. Det är skönt. I början ville jag inte det. Jag var rädd att jag skulle tappa kontrollen då. Jag kände att jag måste vara på helspänn, i fall det gör för ont där spikarna sitter. Det kan nämligen bli så, att spikarna "börjar hetta och vibrera". Okej. Så då ligger jag där på helspänn och undrar om det inte hettar lite mer nu, och visst gör det lite mer ont, och darrar det inte inne i armen nu??

Så nu har jag gett med mig. Lugnande spruta innan är helt okej. Livet blir så mycket enklare!! En nackdel är att jag inte får köra bil på 24 timmar. Men alltså, det är rätt länge!! Jag kan inte köra till jobbet i morrn bitti då...? Nej. Fast, det tänker jag göra i alla fall. Då har det gått 20-21 timmar, och jag vet att jag inte kommer känna nåt särskilt då. NU känner jag mig fortfarande lite varm och slö. Så där behagligt trött, loj och avslappnad.

Vi håller på och säljer lite saker på Blocket. Efter mycket tjat och gnat lade vi äntligen ut det igår kväll, kl 21.15 typ. På kvällen hann jag få fyra mejl, ett sms och ett telefonsamtal. Hoppsan, jag trodde inte det skulle gå såååå snabbt! Men det är ju kul! Jag har haft kontakt med två, som båda verkar seriösa. De vill komma hit och titta, redan ikväll. Hoppsan. Jo, jag är lite snurrig, yr och faktiskt lite lullig. Men det funkar nog.... ;)

Man kan bli förvånad ändå. Vi har satt ut ett pris. Och får bud som är nästan hälften av detta.... Inte en chans, säger vi då. Nästan fräckt! Vi har ändå inte begärt några stora summor!!

Vi har nästan ingen (jag har ingen i alla fall) erfarenhet av att sälja på Blocket, så det är lite spännande också.... ;)


Och nu är det snart kväll igen. Dags att laga middag. Usch och fy. Tråkigt, tråkigt. Känner inte alls för det idag (heller). Jag är inne i en tråkigt mat-period nu.... Inte sugen, tycker inget är särskilt gott, känner bara att jag MÅSTE äta.... :(

Men varje dag kl 17-18 har jag en liten mysig stund vid teven. På Tv4 Guld sänds nämligen Lilla huset på prärien.... :) Jag tycker riktigt mycket om den serien. Det är så mycket från min barndom. Dels läste vi alla böckerna, och så såg vi programmen på teve... Nu ser jag en massa andra saker i programmen. Som vuxen! Det är rätt mycket humor som barn missar, det märker jag nu... :)

Nähä.
Nu ska den här lulliga damen göra lite nytta.

Och du kanske undrar varför jag gjorde MR idag? Jo, det har med mina problem med ögonen att göra. Det är fortfarande inte bra. Det är bättre när jag bara jobbar 50%. Helt klart. Men, det är inte helt bra än. Tyvärr. Så fler undersökningar kommer. För säkerhets skull.

KRAM

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om jag skulle klara en MR, eller det skulle jag kanske. För vad är valet?
    Tur att du testade lugnande, det låter som om det var helt rätt.
    Jag hoppas ni kommer till rätta med ögat!

    Kram

    SvaraRadera