måndag 26 augusti 2013

Fortsatta problem med synen.

Idag har jag jobbat. Oj oj oj. Var det klokt? Jag vet inte...

Men jag mår faktiskt mycket bättre nu. Det började vända i fredags, då blev jag plötsligt så mycket piggare. Jag orkade vara vaken, vara uppe och göra saker. Jämför man med i tisdags och onsdags, då gjorde jag inte mycket på dagarna. Favoritplatsen var sängen, med rullgardinen nere...

Men, plötsligt blev jag piggare. Jag orkade göra lite mer saker, även om jag inte kunde. Synen har fortfarande varit begränsad. Och det är inte så mycket en person med syn på ett halvt öga, kan göra :(

I lördags gjorde vi äppelmos, maken och jag. Men han fick använda den farliga kniven, kändes ju lite dumt att chansa... hehe... Men jag var riktigt duktig på att peta ner äppelbitarna i min fina hushållsassistent. Roligt är det ju också! Och mycket och fint mos fick vi.

I går följde jag med maken ut i skogen. Han skulle plocka blåbär, men visste inte riktigt vart han skulle. Vi åkte till ett ställe, där mina föräldrar ägde skogen när jag var barn. Inte så enkelt att hitta dit, men det är ju bara bra = det fanns massor av blåbär kvar! Jag satte mig i blåbärsriset och plockade ett bär i taget, det jag nådde. Och jodå, jag fick i hop två liter på en och en halv timma. Kände mig sååå nöjd! Men sen orkade jag inte så mycket mer.

Idag har jag som sagt jobbat. Jag kände att jag fixar ju allt, på det stora hela. Det är när jag ska läsa eller skriva som det inte funkar. Jag har inte kört bil idag, utan fick lift av en kollega. Så riktigt säker är jag inte än.... Nu är jag ledig i morrn, vilket är bra. Dels kan jag vila upp mig efter dagens äventyr, och dels får jag en dag till på mig innan jag kanske måste kunna köra bil.

Det är fortfarande suddigt i kanterna, när jag ska läsa är det svårt att följa raderna, och det är dubbelt. Bäst är när jag har mina läsglasögon på mig, de förstorar ju lite också.... Men det är jobbigt att hålla på och byta glasögon hela tiden. Jag känner att jag kisar hela tiden också, så därför blir jag ju trött i ögonen, det svider. Tyvärr blev det en lång första dag, 7.30-16. Men nu ska jag ta det lugnt i kväll. Och i morrn.

Jag har fått en tid till magnetkameraundersökning. Man kan ju inte beskylla dem för att vara snabba, precis. Onsdag den 18 september. Om tre veckor. Det är fyra veckor sen besöket på ögonmottagningen. Suck.

Jaha, mina vänner. Så ligger det till. Jag är lugnare nu. Inte så orolig längre. Jag känner trots allt att jag blivit bättre, även om det inte går snabbt. Men nu känns det ändå, som om det kommer bli bra så småningom.

KRAM på er!

1 kommentar: