tisdag 21 maj 2013

Äntligen, uppdateringen!!

Förlåt att jag inte uppdaterat!! Men det har bara snurrat och snurrat här!!!

De kom, socialen tillsammans med mamman. Till slut. Det hade krävt lite övertalning.... Mamman skulle ju i princip kolla in oss. Och vi var okej, tyckte hon. Hon hade föreställt sig ett gammalt gråhårigt par, lite arga och stränga, och huset var grått med gråa väggar, stålrörssängar, ja typ institution på 1930-talet.... ;) Och så var det VI, som var snälla, och vanliga människor i ett fint hem!!

Ja, vi övertalade henne.

Men, hon är styrd av sin sambo, så hon skulle hem och prata med honom. Sen ska de träffa socialen i morrn. Då kan de skriva på papper. Därefter ska socialnämnden fatta ett formellt beslut, och går det som tänkt, så kommer barnen till oss nästa vecka....

Hujedamej....

Vi fick veta lite mer om barnen, ja, det är två syskon. Vi fick se kort också.

Ja, det bara snurrar i huvudet här!!! Och inte har vi en enda liten ledig minut maken och jag, så vi hinner köpa saker. Det behövs nya garderober, en säng till, sängbord, roligare taklampa, lådor till leksaker, sängkläder till barn och så allt annat som tandborste, hårborste, egna badlakan och .... ja, ni vet hur mycket som kan behövas!!!

Vi får helt enkelt ta det som det kommer. Kommer de på måndagen, så fixar vi ett bra mottagande efter det!!! Jag har kollegor med stora barn, som erbjudit oss pussel och spel, sängkläder (påslakan), osv. Gulligt, va?!

Nä, nu ska jag jobba lite till....
Försöker uppdatera i morrn, om vi hör hur samtalet med soc har gått....

Kram kram kram!!

9 kommentarer:

  1. Hej å hå! Här händer det grejjor!
    Saker jag hoppats, men inte vågat tro!

    Tänk vad fint om de faktiskt skulle inse att det bästa för barnen skulle vara att få komma till er! Å så TVÅ dessutom. Ni kommer få händerna fulla, minst sagt...

    Jag fortsätter hålla tummarna och gå in här 2-3ggr/dag för uppdatering!

    (Kan du smitta av dig till mig också kanske?! Jag typ dör här av väntan...)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter jättebra. Håller tummarna för att ni ska få positiva nyheter snart.

    SvaraRadera
  3. mamma till 3 och mormor till 1022 maj 2013 kl. 06:23

    Lycka till......Hoppas verkligen det är er tur äntligen och barnens såklart.

    Kram från Trelleborg

    SvaraRadera
  4. Såg din uppdatering på Facebook igår och misstänkte att mötet gått bra! Och det verkar det gjort!

    Vad härligt!

    SvaraRadera
  5. =) =) Vad härligt, händer mycket här i bloggvärlden märker jag =) Men sorligt också för att barnen bott i en familj det inte fungerat i.. Kan du berätta något om hur svårigheterna ser ut? Varför en mamma frivilligt vill placera bort sina barn? Kommer dom komma och hälsa på då och så? Och kan hon när som helst ta tillbaks dom? Skriv om du vill, annars så glädjs jag bara åt er =) (ps på p3 finns en gammal dokumentär om familjehem och svenska adoptioner, väldig fint. )

    SvaraRadera
  6. Här finns den =) http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=3309181

    SvaraRadera
  7. Här med =) http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/129911?programid=3117

    SvaraRadera
  8. Spännande, spännande! Jag hoppas verkligen att detta går er väg - äntligen.
    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Oj vad spännande! Håller tummarna :)

    SvaraRadera