tisdag 2 oktober 2012

Riktig förfrågan.

Nu har vi fått en riktig förfrågan. De ringde angående den här lilla 1½-åringen... Vi ska tänka på det nån dag, höra av oss till socialtjänsten i kommunen det gäller...

Det kan gå snabbt. Riktigt snabbt. Antingen tar soc kontakt med den kommun där vi är "granskade", eller så öppnar de en egen utredning av oss. Men det kan gå så snabbt att vi får ett barn placerat hos oss i slutet av nästa vecka...

Oj, oj, oj....

Vi var på väg hem från universitetssjukhuset, jag har gjort min årliga undersökning där. Mitt i skogen ringer min mobil. Jag viftar in maken på en parkeringsplats. Vi körde en mindre väg hem, nämligen. Bara för att det är kul att variera väg ibland. Där satt vi, mitt i skogen, och bara tittade på varandra. Mannen fick harkla sig lite... ;) Söt han är...

Så i morrn, eller på torsdag, ska vi ringa till socialen i grannkommunen och berätta hur vi vill göra...

Spännande ju!!!
kramkram

8 kommentarer:

  1. Vad roligt!!!
    Tycker synd om barnet, men det kommer ju få det jätte bra hos er!

    Kram (å hoppas ni säger ja!)

    SvaraRadera
  2. Nu gråter jag lite igen! Tänk, tänk om det kunde bli så. En uppväxtplacering är ju tills dess att barnet fyller 18, då får ni ju behålla den lill*, kan ge denne en riktig uppväxt om dess biologiska föräldrar inte kan och så får ni en liten unge att ta till er. Jösses :-)

    Har själv börjat fråga runt litegrann om hur det kan bli när lillan i magen är stor nog, om vi kan få hand hand om någon vi oxå. Det har varit alldeles för tyst i huset för länge nu!

    SvaraRadera
  3. Men åh vad spännande och roligt!!

    Jag hoppas också att ni säger ja. Ni är så värda detta!

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. JÄTTESPÄNNANDE! Även om det förstås är någonting tragiskt för barnet som ligger bakom det. Nu får ni ju chansen att ta hand om ett litet barn, i flera år låter det som. Håller alla tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Iiiih, så spännande:)
    Följer med spänning med vilket beslut ni tar!

    SvaraRadera
  6. Men herregud vilken grej! Och vad roligt!! Och läskigt:)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. =) Vilken spännande grej! Tänk om lillen kommer till er snart =)

    SvaraRadera
  8. Spännande! Stackars lilla barn, det blir bra om hen får komma till er.

    SvaraRadera