torsdag 18 oktober 2012

Ensam.

Nu har maken åkt iväg. Fem dagar med grabbarna i London. Fotboll, fotboll och öl. Men de brukar vara lite roliga, för varje gång går de på nåt museum också! De är ju inte 20 längre, och jag tror att allihop njuter av London som stad. Min man trivs där, säger han. Inte bo där!! Näe, inte en chans! Men att åka dit en gång om året - det passar honom.

Och jag fick inte följa med.

Alltså, jag tycker det är jättekul att de åker iväg! Och jag vill inte följa med dem. Jag vill att min man och jag åker dit. Jag trivs också bra i London ju!!

Så vad hittar man på, när man är gräsänka då??

Idag står inte så mycket på programmet. Jag ska upp till sjukhuset och lämna lite blodprover. Men det går snabbt. Sen måste jag ut på stan och jaga födelsedagspresent till min mamma. På fredagkväll blir det tjejfest, och en av dem ska sova över hos mig sen. På dagen ska jag öva, jag ska nämligen sjunga både lördag och söndag. Jag får nog tiden att gå!!

Det är lite skönt att vara ensam ibland också. Jag kan behöva det. Få skrota runt lite, och göra det jag känner för just då. Bara vara. Njuta.

Kram på er...

1 kommentar:

  1. Min man är borta på affärsresor ganska ofta, i alla fall någon natt iveckan, jag vänjer mig aldrig - jag svskyr det! Önskar jag kunde njuta av "egentid" men jag saknar bara att ha han i min närhet :(
    Funderar gansak ofta hur annorlunda det sulle kännas om det fanns barn i huset?

    Åk till London till våren vettja - det är bättre ;)

    SvaraRadera