torsdag 20 september 2012

Jaha.

Jag är trött. Oerhört trött. Fattar inte riktigt varför? Jag jobbar ju mindre nu, men är mer trött... Eh...?

Idag har jag varit ledig. Tog en liten sovmorgon, inte lång, men det är skönt att kunna ta det lugnt. Duschade och gjorde mig i ordning. Jag kan ta mig lite tid att bädda, plocka lite, pyssla lite. Halv tio åkte jag iväg. Det tar ungefär en timma till Stora Staden där vi skulle till Stora Sjukhuset och träffa kuratorn.

Mannen var med hos kuratorn idag. Ett bra samtal. Som vanligt. Alltså - jag tycker jättemycket om vår kurator!! Hon ringer mig när vi har fått beskedet om vi får bli familjehem,. När jag pratade om min oro för att vi inte ska få bli familjehem, bara skakar hon på huvudet. Vad skulle stoppa oss? undrar hon. Vi vore så perfekta, tycker hon.

Jo, invänder jag. Socialsekreterarna var väldigt intresserade av varför jag bara jobbar 50 %, de ville veta om min värk, om min sjukdom och om mina tumörer. Jag gjorde ingen stor affär av det, men berättade ändå det allra mesta. Jag sa inte att jag gjort 31 operationer på KS, men jag sa att det blivit flera.... Om det nu skulle vara så, att vi inte får bli familjehem, och det beror på min tumörsjukdom - då kommer jag trilla ihop, som en flämtande pöl av segt slem på golvet... Jag kommer inte klara ett nej på grund av detta. Inte klara det. Nej. Det går inte. Nej. Nej. Nej.

Men mannen kommer finnas där och plocka upp mig, har han lovat. Och mina föräldrar sa precis samma sak. Goa fina människor...

Och kuratorn hon sa: "Ja, men om de säger så... då... då... då... ja, be dem att ringa till mig då!!! För så kan det inte gå till!! Inte för er!!"'

Jag tycker om vår kurator, som sagt.

- - -

Nåväl, efter kuratorn lunchade vi ihop min man och jag. Och bredvid lunchstället låg en tillfällig butik som sålde ut en massa sängar billigt. Mannen ville gå in en sväng, och vips! hade han köpt sig en ny madrass!! :) Jag fortsatte shoppingen, köpte födelsedagskort till fem personer som fyller år alldeles snart, födelsedagspresent till min pappa, nya tandborstar, en tröja till maken bara för att... ;)

Jag hann också med en sväng in på ikea, lovade köpa värmeljus till personalrummet på jobbet. Visst. Sen "hittade" jag stora servietter för  10 kr paketet och så lite annat smått och gott... ;)

Åkte hem - somnade i soffan... Trött. Igen.
Och trots att jag kände att jag handlat så mycket, så var det egentligen inget till mig själv!

Nä, nu blir det nog tevesoffan en stund...

kramkram

2 kommentarer:

  1. Va köpte du servetter på IKEA? Ovanligt... Inga värmeljus? ;)
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo - klart jag köpte värmeljus!! Det var därför jag gick dit (men, det var till personalrummet på jobbet, inte till mig själv, för ovanlighetens skull...)

      Radera