torsdag 27 september 2012

En vanlig dag...?

Det är torsdag, i slutet på september. Inget konstigt med det. Eller?

Jag jobbar ju lite mindre det här läsåret. Det fanns flera skäl till det. Ett var att jag skulle ta hand om mig själv, efter 20 mycket turbulenta månader (med fem missfall bland annat), behövdes det. Ett annat skäl var min magisteruppsats som blivit liggande. Jag har läst allt jag ska, det är bara själva uppsatsen kvar. Bara. Hahahaha! Ett tredje skäl var faktiskt också, att jag är trött på jobbet... Det är inte samma jobb som jag utbildade mig till. Det har förändrats, på bra och på mindre bra sätt.

Min underbara kurator varnade mig för, att jag skulle vara trött nu när allt kom igång igen i höst. Och det är jag. Eviga bihåleinflammationer som inte vill ge sig, dessutom. Och så yrseln. Jag har inte utrett vad det är, för jag tror ju att det är mitt låga blodtryck som spökar igen. Fast den här gången är jag mest yr när jag sitter ner, eller ligger ner. Det är lite skumt. Och så kollade jag faktiskt blodtrycket igår, och då var det 120-90. Ganska perfekt, alltså. Men då mådde jag bättre, och hade ju varit ute på rast en kvart... Bortförklaringar? Kanske. Vi får se om jag tar tag i det. Det får gå några dagar till, så får jag se om jag blir bättre, eller sämre.

- - - - -

Den här helgen ska min man och jag ta hand om min guddotter, som är 6 år. Vi ska hämta henne vid lunch i morgon, och så kör vi hela vägen ner till Öland. Och så lämnar vi tillbaka henne på hemvägen på söndag. Mannen ska alltså ta ledigt på fredag eftermiddag!! Kors i taket!!! :) Det är skördefest på Öland den här helgen, så jag tror nog vi har att göra... Det ska bli riktigt mysigt! Jag ska handla lite gott att äta, som vi tar med. Lördagsgodis (till henne så klart). Hoppas vi slipper regn, i alla fall...

- - - - -

Det är torsdag, som sagt. Tvättmaskinen snurrar för fullt. Jag har redan bäddat rent i sängarna. Ska ringa ett par såna där jobbiga samtal. Ett till sjukhuset, måste ändra tid. Fick brev igår, ska vara där redan på tisdag (tar hela dagen). Ehh... Jag hinner inte på tisdag. Men - jag är ledig hela torsdag och fredag, finns det tid då, kanske?? Sen ska jag ringa och efterlysa min sko, som jag skulle fått tillbaka från ortopedteknikerna för två veckor sen. Den är borta... Jag blir så trött...

Hoppas ni får en fin höstdag!
kramkram

2 kommentarer:

  1. njut och ha det så underbart på skördefesten!! kram i massor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi ska bara ha det gött... :) KRAAAMAR!

      Radera