torsdag 13 september 2012

I morgon.

I morgon kommer socialen hit. Alltså, det låter inte rätt att skriva så. Men det är kortare att säga/skriva än att L och M kommer hit från socialtjänsten, individ- och familjeomsorgen.

Så jag städar i dag. Inte för att det är just DE som kommer. Utan för att vi brukar städa varje vecka. Och då städar jag hellre dagen innan vi får gäster, än på lördagen. Och på lördag är inte min man hemma, så då får jag städa själv. Igen. Fast det gör jag ju idag också... Oj då. Hur gick det här till?? ;)

Vi har blivit lugnade, besöket är bara till för att vi ska träffas, och då gör vi det i vår bekväma hemmiljö. Vi ska få möjlighet att ställa frågor.

Jomenvisst - och så kan de spana in oss och vårt hem samtidigt ;)

Jag har längtat till den här dagen. Längtat!! Vågar jag börja hoppas snart? Bygga upp förhoppningar, drömmar och fantasier. Nä, inte än. Vänta, vänta, vänta säger mitt förnuft till mig. Jag vill inte bli besviken. Jag vet ju så oerhört väl hur det känns...

Nähä - fram med dammsugaren, bara den kvar. Redan dammat, plockat och tvättat...

KRAM på er!

4 kommentarer:

  1. Hoppas att era handläggare är lika lättsamma som våra var, tänker mig att det går ut på samma sak. Vi var ganska nervösa innan men eftersom de var så lättsamma och trevliga kändes det mer som ett samtal och inte en "utfrågning" och då var det lätt av slappna av.

    Tillåt dig att fantisera lite grann i alla fall. Men jag vet, man har blivit så bränd att man gärna väntar lite. Stort lycka till imorgon! Jag är övertygad om att ni kommer att göra ett gott intryck :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till imorgon! Det kommer säkert gå finfint!

    Kram

    SvaraRadera
  3. OMG vad spännande! Jag ska hålla tummar och tår och väntar mig en fullständig detaljerad rapport 2 min efter de gått..

    Kramar!

    SvaraRadera