onsdag 1 augusti 2012

Semester, vardag... ?

Hemma igen, efter lite semestrande här och där. Öland är ju alltid Öland, så klart. Samtidigt är det skönt att få komma iväg nån annanstans, lite utomlands behövs också.

Iförrgår plockade jag av alla krusbär, så nu har jag snoppat dem, och portionerat ut i burkar för att frysa till senare....I frysen finns redan röda och svarta vinbär, och maken är på gång att plocka både hallon och blåbär.

Det är så mysigt, att i vinter, en lördagkväll, framför teven, ta en skål glass. Och så en burk med hallon i mikron, så att det blir som hallonsås. Mums, mums!

Idag har vi också städat i garaget. Eller, vi är inte klara än. Jag är mer rushig och driven än min man. Han tar tid på sig, plockar med en sak i taget, och skulle säkert kunna hålla på och städa i en hel vecka. Det hör ni ju själva, att det går ju inte! Så jag gick in, och gjorde lunch i stället. Vi hoppas få låna mina föräldrars släpkärra i morrn, så vi kan köra till soptippen (=återvinningscentral eller vad det nu heter för fint... ). Men min bror har haft kärran i flera veckor nu... Till och med min pappa började tröttna på honom, och skulle minsann prata med honom idag. Hahaha!

Annars inget nytt från kommunen om familjehem. Det är nu tio dagar sen vi mejlade, och inget svar. Beror det på semester, eller är de bara slöa, tro?? Jag vill ju komma igång NU! Otålig... ;)

kram kram

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att kunna plocka fram bär från frysen mitt i vintern. Hallon är så ljuvligt gott. Vi har väl fryst in cirka 11 liter hallon och mer finns att plocka...

    Kram kram

    SvaraRadera