torsdag 23 augusti 2012

Tvillingsjäl.

Ibland hittar man en annan människa, som man är lik. Inte till utseendet. Men kanske om sånt man har varit med om...

Jag har hittat en sån. Här, med hjälp av bloggen. Det visade sig att vi bodde nära varandra. Vi började mejla, och det var mer och mer som stämde. Vi är så lika. Det skiljer i ålder, utseende, yrke och en massa annat. Men det är nästan otäckt vad många saker som är lika...

Vi har träffats flera gånger, pratat, fikat och haft väldigt trevligt.

För ett tag sen var det dags att bjuda med våra "gubbar". Det blev en trevlig kväll, med mycket prat och skratt. Vi satt i vårt uterum, inga mygg, ingen kyla. Och vi satt länge, det blev sent. Men trevligt hade vi!

Man blir rik, om man har goda vänner. Vi har många erfarenheter som vi kan dela, som vi upplevt samma.

Så rikt livet kan bli!! Tack för att du finns, goa fina vännen min!!!

3 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt! Det har hänt mig också! Tyvärr bor hon jätte långt bort. Men även fast vi bara träffats en gång vet jag att hon finns där!

    Det gäller att ta vara på dem! Vännerna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, va du är fin... det stämmer verkligen ibland är det faktiskt riktigt otäckt hur lika vi är, inte till utseende och ålder och så, men allt vi har varit med om och går igenom. Mycket märkligt, men jag är SÅ OTROLIGT TACKSAM för att just jag får vara din vän och att jag har fått träffa dig. Vi tackar återigen för den härliga kvällen vi fick i ert uterum! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med vänskap! För ca ett år sedan träffade jag också en ny vän, som är alldeles underbar. Det är så härligt att umgås med ngn som man bara tycker mer om ju mer man lär känna henne... :)
    Kram på dig, och tack för dina förra kommentar!

    SvaraRadera