lördag 5 maj 2012

Utmaning. Ja, jag också!

Jag fick en utmaning, och efter att ha funderat lite kommer här mina svar.

1. Har din partner något smeknamn på dig?
Näe, faktiskt inte... Inte mer än pussgurka nån gång när jag varit väl närgången... ;)

2. Hur länge har du känt din partner?
Vi har känt varandra i fyra år.

3. Vad är det mest romantiska du har varit med om?
När min man frågade mig om jag ville gifta mig med honom!

4. Vilket är ditt favorit djur?
Har egentligen inget favoritdjur, men måste jag svara så blir det nog hund... eller rådjur!

5. Om du fick en helkväll för dig själv vad skulle du helst göra då?
Om jag vore ensam hemma en hel kväll skulle jag ta hand om mig själv. Duscha länge, göra peeling, inpackning i håret. Sen skulle jag sitta i soffan i teverummet, med fötterna i ett fotbad, kolla på nån bra film och förmodligen ha en påse plockgodis i knät.... Eller, så sitter jag i soffan framför brasan och läser, läser och läser...

6. Vilken är din favorit film?
Finns många jag tycker om, t ex Pianot, Den engelske patienten, Sagan om ringen-trilogin...

7. Kan du spela något instrument?
Ja, många! Piano, (kyrk-) orgel, gitarr, tvärflöjt, alt- och sopranblockflöjt, benflöjt, ukelele, elbas, trummor till husbehov, lite grand klarinett och lite lite trumpet. Och så en massa skrammel och rasselinstrument, så klart!

8. Vilken musik gillar du mest?
Min musiksmak är väldigt blandad. Gillar mycket klassisk musik, men även det som spelas på radion hela dagarna. Gillar svensk pop. Visor. Gillar däremot inte hårdrock (och alla dess släkt), inte riktigt jazz...

9. Om du fick göra en smörgås till subway - vad skulle den innehålla?
Sallad, gurka, rostbiff, potatissallad, rostad lök och... ja, kanske nån tomat också.

10. Har du någon fobi?
Ormar. Alltså, jag är inte bara rädd, det är verkligen en fobi.

11. Vilken är din favorit tv serie?
Just nu kollar jag på Revenge och Firman. Har följt Criminal Minds och Bones i flera år. Kan inte säga bara en!

Och jag skickar vidare utmaningen, det är ju inte samma frågor, så nån kanske får den igen... ;)
Se det som en kul grej, inget måste. Men vi lär känna varandra lite mer, kanske...

1. Vad ville du bli (yrke) när du var liten - och vad blev du?
2. Var är ditt smultronställe, alltså favoritplats, i hela världen?
3. Hur vill du helst vakna på morgonen?
4. Finns det nån bok, eller film, som du läst, eller sett, som påverkat dig väldigt mycket i livet - vilken?
5. Handarbetar du nåt (stickar, virkar, syr, broderar...), vad?
6. Vilken växt/blomma tycker du allra bäst om, och varför just den?
7. Vad gör du en dag då du trillar ner i svarta hålet/ deppar ihop och blir otroligt lessen....?
8. Vad skulle du säga (i ett tal) till din guddotter, som i 25-årsåldern gifter sig?
9. Finns det nån låt just nu, som är favorit, i så fall vilken?
10. Vad är du allra mest rädd för??
11. Känner du att ditt liv är stressat och vad gör du i så fall åt det?


Utmaningen går till...

Pepparmintkalaset's Blog
Mellan hopp & förtvivlan.
Hopp och förtvivlan
Du fattas mig nu...
längtan efter sammanhang
Längtan till ett barn
Oförklarligt barnlösa!
vårt efterlängtade mirakel
Vi ska också ha barn
Boxare på smällen?
Livet i Hagshestra - i väntan på livets mirakel

Kram på er!






4 kommentarer:

  1. Du är verkligen musikalisk! Vad kul!
    Och vilka bra frågor du hittade på. Tack för utmaningen, jag kommer att svara på dem.

    SvaraRadera
  2. Alltså jag är så imponerad av människor som kan spela instrument, och vad många du kan spela sen!
    Tack för utmaningen, skall genomföra den inom kort, men vissa frågor kräver nog att jag får fundera på dem ett tag :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag fick tänka en stund jag också, och ändå blev det väl inte världens mest fantastiska svar... hahaha...

    Och musikalisk... ja, det är jag nog. Jag tänker inte på det så, det är ett sätt att leva, helt enkelt!! Men, visst älskar jag musik, i många olika former... Sjunger ofta och mycket.

    :)

    SvaraRadera
  4. Tack för utmaningen! Jag ska ta tag i den så snart den värsta stissigheten eftter morgondagens äventyr lagt sig.
    Kul grej, för man får veta massa roliga saker :)

    Kram!

    SvaraRadera