fredag 27 januari 2012

Sjukskriven.

Nu är jag hemma. Vaknade med ont i huvudet, så det var rätt okej att inte ge sig iväg då. Nu mår jag bättre. I vanliga fall hade jag satt på en kanna kaffe. Nu försöker jag minska ner på det. Ska försöka att inte dricka kaffe alls. Och det är bara grönt te som gäller nu. Men det där är så olika, beroende på vem man pratar med - om man ska minska/undvika det eller inte.

Så hittills en lugn förmiddag. Tog lite sovmorgon. Sen har jag ätit frukost, bäddat sängarna. Kollat på teve. Jag hamnade i slutet av en gammal 80-talsklassiker: St Elmos fire. Eller det kanske är skådespelarna som är klassiker, hahaha!

Jag har klarat av morgonens klegg också. Hos oss går det under namnet klegg, men ni insatta systrar fattar nog att det är vaggisar jag pratar om! Fast jag får Crinone, och det är bara en gång om dan, och lite mindre kladdigt då. Jag fick svamp av de andra tabletterna första gången, och fick raskt byta till crinone.

Min älskade man jobbar hemifrån idag. Men han sitter på sitt kontor, och jag ska ju inte störa honom! Svårt. Men jag kan ju bjuda honom på lunch i dag i alla fall!

Vad ska jag göra mer idag? Funderade på att tvätta, så det blir det nog. Gå en promenad? Ja, jag såg att de sålda billiga tulpaner så jag kanske går och köper mig en bukett. Jag älskar tulpaner! Bland många andra blommor, men var tid har sin blomma. Jag kan behöva pigga upp mig lite, göra mig lite glad!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Ta det lugnt idag så hoppas jag att huvudvärken blir bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja skönt att du kan ta det lugnt, man behöver det ibland. Hm ja de där vaggisarna är ingen höjdare:(.. Jag har fått Lutinus istället för progestron mic, denna gången..;något mindre kladdigt..men knappast obemärkt..s.a.s..
    Visst blir man uppiggad av härliga blommor, härliga färger och dofter ! Tulpaner är för mig=vår.. Och den är på framfart:)
    Kram T

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni! Huvudvärken är redan bättre! Men jag har inte kommit iväg och köpt några tulpaner än... :( Jag får göra ett ryck nu! Istället hamnade jag i soffan, och kollade på film... och sov en liten stund mitt i...
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Haha, förstår precis vad du menar med klegg. Började med mina idag...
    Älskar också tulpaner. De livar upp vilken gråmulen dag som helst :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera