onsdag 25 januari 2012

FET

Slemhinnan var perfekt igår. Skönt att den sköter sig!

Vi hann inte mer än till bilen så ringde de från Göteborg. Vi ska dit på måndag. Så nu slipper jag nässprayet, men fortsätter med Progynonen och Trombylen. Nytt från och med i morse är Crinone. Och den tycker vi inte om...

Jag är dessutom sjukskriven. Skönt!! I första hand sjukskrev läkaren mig i två veckor, sen har jag sportlov, så det blir egentligen tre veckor. Då ska jag ha hunnit ta ett gravtest. Är gravtestet positivt så blir jag fortsatt sjukskriven....

Nu håller vi alla tummar och tår vi har, tänker lite extra på just oss i bönerna och  ber alla änglar hjälpa oss. Det är vårt allra sista försök, och det måste lyckas!!

KRAM!

9 kommentarer:

  1. Så klarat att det ska lyckas. Vi ska få oktoberbebisar.

    får jag fråga varför du blivit sjukskriven och varfär du blir d et vid en ev graviditet

    SvaraRadera
  2. I mitt intyg står det "Infertilitet" som orsak, och diagnosen är "FET, risk för missfall".

    Det kan vara så att jag stressar, och att det utlöser missfallen... Inte omöjligt, i mitt yrke slappnar man aldrig av riktigt. Hur som helst, min ordination är att vila och ta det lugnt. Men jag ska inte ligga i sängen och slöa, utan göra roliga saker, promenera, läsa böcker, kolla på film... Ta hand om mig på ett positivt sätt.

    Om det lyckas, och det blir ett plus.... Jag menar: NÄR det lyckas och blir ett plus (hihihi) så blir jag förmodligen sjukskriven "så länge det behövs", alltså tills graviditeten löper på bra, och ses som riskabel längre.

    Och JA vi ska få oktoberbebisar!!

    SvaraRadera
  3. Jaa det ska lyckas !! Troligen vårt sista försök också (ekonomi,ålder och psykiskt..stopp).. Vi har ET imorgon em. Har fått Lutinustabletter istället för progestron-mic denna gången..(känns mindre kladdigt iallfall).
    Ja nu ska det bara bli underbara höstbebisar till oss !
    Kram T

    SvaraRadera
  4. Klart det ska lyckas. Håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  5. vad spännande som waterlily skriver självklart ska det lyckas.. why not..

    All lycka nu till er

    SvaraRadera
  6. Har inte så bra uppkoppling till han där uppe ;-) Men mina tummar kan jag hålla!

    SvaraRadera
  7. Tack alla söta ni!! Jag behöver all hjälp jag kan få (eller VI).

    KRAM på er!

    SvaraRadera
  8. Åh, finaste.
    Jag håller alla tummar jag kan för er.
    Det bara måste fungera.

    Tack för ditt stöd inne hos mig med.

    Massa kramar.

    SvaraRadera
  9. Sv: klart vi ska lyckas :) Jag håller tummarna så hårt jag bara orkar. Skönt med sjukskrivningen. Man tillåts att koppla av på ett annat sätt, tror jag.

    Förresten, det där med Trombylen jag undrade över. Jag ska börja efter ET. Kanske olika beroende på bakgrund.

    Kramar!

    SvaraRadera