lördag 28 januari 2012

Konstiga drömmar.

Jag drömmer mycket just nu. Konstiga drömmar. Och drömmar om barn.

I natt drömde jag om en kompis, som fick sitt andra barn. Hon klämde ner båda barnen i en vanlig liggvagn. De tänkte då inte köpa en tvillingvagn, nej för de är fula. Alltså låg en ettåring och en nyfödd ihoptryckta i vagnen och skrek. Men mamman vaggade och vaggade på vagnen. Knasigt.

Jag är orolig. Funderar på vad som händer om vårt lilla embryo misslyckas med upptiningen. Då är det slut. Tänk om de ringer oss när vi är på väg dit, och vi får vända. Vi ska till mina svärföräldrar på vägen hem, är det tänkt. Men om vi inte fått tillbaka nåt embryo, ska vi ändå stanna där, fast vi kanske är förkrossade och lessna?

Dumma tankar. Jag styr inte alls över dem.

.....

3 kommentarer:

  1. Förstår helt och hållet att du får dessa tankar.

    Jag hoppas att embryot klarar upptiningen perfekt så att vi kan ruva tillsammans och sedan genomgå graviditeten tillsammans.

    många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... Jag hoppas ju också! Vi SKA ruva tillsammans och sen genomgå graviditeten tillsammans!!!

      KRAM!

      Radera
  2. Ja ens tankar drar en åt alla håll... Ruvar själv just nu, sen i torsdags..och viljan är enormt stark och hoppet..(men just det sistnämda falnar emellanåt:(..
    Snart är du också i ruvarstadiet;det påfrestande...;men vi ska plussa och få höstbebisar !
    Kram T

    SvaraRadera