torsdag 19 januari 2012

Ängeln.

Idag för 13 år sen mötte jag en ängel. Ängeln satt hos mig, strök mig ömt över pannan och viskade: "Kämpa, Hönsis! Kämpa!". Och jag kämpade. Jag kämpade mig igenom en 18 timmar lång operation. Allt mitt blod byttes ut. Jag förlorade synen på vänster öga, luktsinnet och en stor del av min balans. Hormonerna blev sjösjuka. Håret klipptes kort, blev tunt och lockigt. Huvudvärken förändrades, och den Stora Tröttheten infann sig. Jag måste äta medicin fyra gånger varje dag i resten av mitt liv. Men ängeln hjälpte mig, och tog bort mitt minne för de tre värsta veckorna. Jag slipper minnas hur ont jag hade, hur dåligt jag mådde.

 Ängeln gav även min Mor kraft, och min Far stöd - så de fanns där för mig, hela tiden.

Jag kunde senare möta dagen med ett leende, även om jag måste tillåta mig att bryta ihop lite nån dag ibland.

 Men det var så jag kämpade mot min cancer i huvudet, och det var så jag vann. Träffar du mig idag, på dagen 13 år senare, ser du inte mycket av den kampen... Jag är ganska vanlig igen...

Jag lever ett bra liv.

5 kommentarer:

  1. Starkt.
    Jag vet hur det är att stå bredvid och stötta.
    Jag vet precis.

    Skönt att du hade en ängel vid din sida.
    Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa fina du!
      Utan alla som fanns runt omkring mig, främst min familj, så hade det aldrig gått. Men det gick. Och nu är jag HÄR.

      kramkram!

      Radera
  2. Det är härligt att höra att man kan bli frisk från cancer. Jag har tyvärr bara tråkiga erfarenheter av den sjukdomen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela min kropp är full av tumörer. På tre ställen har de blivit elaka, alltså cancer. Det är en kamp, varje dag, hela tiden. Och jag blir aldrig frisk.

      Cancer är ett helvete. Den har tagit många av de som stått mig nära.... Och de kommer aldrig tillbaka igen.

      KRAM på dig!!

      Radera
  3. Du är stark vännen, starkt av dig att komma igenom den sjukdomen. Väldigt glad för din skull!! Kram!!

    SvaraRadera