torsdag 20 augusti 2015

Skola.

Jag är tillbaka i skolan igen. Inte som lärare, utan som elev. Och ingen "vanlig" skola. Det är folkhögskola. Och jag måste säga att hittills tycker jag om det!!
Vi är en liten grupp, ungefär 15 stycken som läser samma inriktning. Och alla är så himla vänliga och snälla mot varandra. "Vi har visst inte hälsat än..." osv. Vips så fanns jag med på en gemensam sida på Facebook, och fick många nya vänner. Åldrarna är blandade. Jag är nog äldst, men det gör mig inget. Jag kommer läsa på distans, och vara på skolan bara en dag i veckan.

Men, det fina i kråksången, vet ni vad det är??

Ingen pratar om barn, barnlängtan, eller ens önskan om barn..... De allra flesta är runt 25 år, och satsar på ett yrke. De ser inte familjelivet som något intressant just nu.

Så har jag aldrig haft det förut. Mina kollegor har alltid haft barn, och pratat om sina barn, och å så söta de är och å så jobbiga de är bla bla bla bla..... Nu är det bara JAG. Vi delar ett stort intresse, och det är musiken. Härligt är vad det är!!

Kram till er alla!!

1 kommentar:

  1. Det låter härligt! Skönt att du slipper barnprat och får fokusera på ditt intresse! Kram

    SvaraRadera