torsdag 5 mars 2015

Lata dagar?

Nytt jobb. Ja. Men jag jobbar inte lika mycket längre. Från 75% till 30%. Mindre än hälften. Som jag är schemalagd, vad jag ska göra och när jag ska göra det. Och var. Sen är jag lite frilansande resten. Ska sjunga och spela på lite olika ställen. Bröllop. Har meddelat att jag finns till förfogande även för begravningar nu. Jag är ju rätt mycket ledig på dagtid.

Idag har det varit helt ljuvligt väder!! Maken sov på hotell i natt, de hade nåt kalasande med jobbet. Så jag sov lite oroligt, det gör jag alltid när jag är ensam hemma. Vaknade och gick upp strax efter klockan sju. Det blev en lugn frukost i tevesoffan. Sen tog jag fram stryktvätten. Den förhatliga stoooora högen. Den har bara växt och växt, och jag har inte haft någon som helst lust att göra nåt åt den. Nu hände det saker!! Och den inte bara krympte, den försvann!! Det känns så jäkla skönt nu efteråt.

Sen tog jag bilen och körde ut i skogen, mina föräldrar har en del mark. Jag gick en sväng i solskenet, lyssnade på tystnaden och hade det lite gott. Passade på att plocka ris också. Jag brukar ha en kruka på trappan. Till advent och jul står där tallris. Nu är det björkris, stora grenar. Ska bli fjädrar i så småningom. Jag är lite sen i år. Det är ju mer än en vecka sen det var fastlagssöndagen.... Inne har jag en tennvas, med syrenkvistar. De hade redan stora knoppar när jag plockade in dem.

Det var så varmt i uterummet idag, att jag öppnade och släppte in värmen. Det var nog premiär för i år? Jag tycker att 27 grader där ute är riktigt varmt, i alla fall. Det ska ju bli ännu varmare på söndag, och slipper vi -8 grader på nätterna (som i natt) så känns det som om våren verkligen är här!

Efter en lite sen lunch tog jag mitt kaffe och satt  lite i solen. Vi har ett stort fönster i vardagsrummet, mot söder. Jag lade mig där, under filten, hittade ett bra teveprogram att blunda till.... och sen sov jag lite middag, där i solskenet. Vaknade efter 45min, mosig, varm och lätt förvirrad. Det var inte meningen att jag skulle sova så länge.... :)

Jag brukar ju vara ledig på torsdagar, så idag var det egentligen ingen skillnad. Men, ändå stor skillnad. Jag kände att jag inte behövde göra allt idag. Jag kan göra en del i morrn också. Jag är ju ledig i morgon med!! Då blir det att bädda rent i sängarna, en del tvätt och förhoppningsvis städat också. Och så ska jag baka bröd!! Såg i frysen idag, att det var dags.

Ha nu en trevlig kväll, mina vänner.... :)

2 kommentarer:

  1. Låter som att du hade en riktigt härlig dag! Det är så skönt att det börjar bli ljusare och varmare, äntligen. Ta hand om dig och njut av att jobba mindre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har en hel del i min ryggsäck, och det är inte fel att hämta andan lite, få leva i NUet.... :)
      Kram

      Radera