måndag 7 oktober 2013

Ett kortare inlägg....

Idag har jag varit hos ögonläkaren igen. Så just nu ser jag inte så mycket, men det börjar sakta men säkert komma tillbaka... ;)

En liten (?) höstförkylning dök upp i fredags eftermiddag. Hosta. Nysning. Snörvel. Och så lite feber på det! Ja, lite. Inte mycket. Bara runt 38 grader. Men det räcker för att jag ska känna mig hängig. Det blev vila hela helgen i stället. Återbud till kören, och lördagskvällens gäster... Jag har faktiskt inte ens jobbat idag på måndagen. När jag hostande vaknade i morse, tyckte maken att jag nog skulle vara hemma idag. Jag funderade nog en hel minut. På alternativen.... Så jag sa att jag är hemma. OCH struntar i kvällens styrelsemöte. Då blev maken tyst! Gjorde jag det alldeles frivilligt?? Då är jag nog sjuk - på riktigt!

Sen en, eller två veckor har vi försett traktens fåglar med lite mat. Oj, så många det kommer!! De verkar helt utsvultna!! Men, det finns nog inte så många insekter ute just nu. Här har varit rejält kallt flera nätter också. Men det är roligt, när man hör dem in! Alla talgoxar, blåmesar, en- eller talltitor, gulsparvar, nötväckor och pilfinkar: välkomna!

För ovanlighetens skull, ett kort inlägg. Men jag är trött, och fortfarande är mina pupiller stora (=svårt att se).

kram kram

4 kommentarer:

  1. Kan de inte hitta en förklaring till ögonen snart?!
    Hoppas pupillerna drar ihop sig nu!

    Kran

    SvaraRadera
  2. Ja du.... Läkarna (ja, de är flera) typ skakar på huvudet, och säger: det här är ovanligt det här... det har vi inte sett förut....
    Och jag suckar, jag vet.... :(

    "Svaret" jag fick igår, var att det kan bero på stress. Eller så är det en skada på synnervskorsningen från cancertumörerna 1999. Eller så är det en akut överansträngning av ögat/linsen. Eller så är det nåt annat. Typ.

    Men, de släpper mig inte! Jag ska tillbaka till ögon om fyra veckor, och göra en ny undersökning av synfältet. Det var bättre än i augusti. Rejäl skillnad. Men ändå inte bra. Frågan är om det kommer ändra sig till nästa gång...?

    Om 2-3 veckor ska jag tillbaka till onkologen. Då får jag svar på pet-ct'n och förhoppningsvis har DE nån idé om hur vi går vidare...

    OCH - pupillerna drog ju ihop sig till slut ;) Känner mig som en zombie med ett vanligt öga och ett öga med superstor pupill... ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hoppas innerligt att dina ögonproblem snart är bakom dig!
    Krya på dig vidare!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas så att du blir bra. Så tråkigt allt som händer, förstår de hopplösa känslorna :(
    Kramar till Dig

    SvaraRadera