torsdag 4 april 2013

Listan.

Jag har en lista. Den följer jag, gör de olika sakerna och sen stryker jag. Vilken härlig känsla, när man får stryka nåt!!

Många gravida har berättat om olika "listor", saker som ska göras, handlas hem, förberedas. Nån sån lista får vi aldrig göra. Min lista är helt annorlunda.

På min lista står det: Städa uterummet. Putsa köksfönster. Tvätta bilen. Olja träsoffan. Och såna saker.

Jag kan inte göra nån sån lista, när vi väntar på att barnen ska komma till oss. Det funkar inte så. Rätt som det är, så kommer de. Vi får kanske några timmar på oss... Vi kan inte förbereda oss, och vi ska inte förbereda oss. Det är ännu inte helt säkert, vilka barn som kommer till oss. Och det är ju lite skillnad på en ettårig pojke och en sexårig flicka.... ;) Vi vet ju vilka barn, som vi just nu är matchade mot. Men vi kan/får ändå inte köpa nåt, förbereda nåt. Vi vet kön och vi vet ålder. Och en hel del annat också....

Så jag får fortsätta med min egna lilla lista... Och försöka känna mig nöjd, när jag stryker på den...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar