tisdag 2 april 2013

Förlängning av lediga dagar....

Nu är jag ledig några dagar till. Klokt med semester i samband med långhelger. Det tar liksom inte riktigt slut på en gång.... Kompledig tisdag och onsdag. Så idag tog jag en liten sovmorgon, läste tidningen i sängen, innan jag gick upp till frukosten. Solen skiner och det är ännu en solig och vacker dag. Så iväg till frissan. Skönt att få bli lite ompysslad en stund! Nu har jag börjat plocka undan påsksakerna. Det är inte så många, men det är fjädrar som ska snurras ner, några tuppar och hönor som ska  bort. Gardinerna i köket är i olika gula, gröna och blå nyanser - men de får vara kvar. Lite vår-likt i alla fall.

Nu blir det en kopp kaffe, samtidigt som jag skriver veckans matlista och en handlarlista. Men jag väntar nog med att handla till efter lunchen. Maken jobbar hemma idag, så vi får äta lite lunch ihop. Jag har försökt att vi kan gå ut på stan och äta nåt nån gång då. Men NEJ, det går inte... Det tar för lång tid.... Ok. Smidigt för honom att sätta sig vid dukat bord, äta lite snabbt, och sen hasta vidare med jobbet.... Alla behöver en paus ibland, okej?

Nåja, vi är rätt stressade nu. Det tar på oss, att inte kunna planera, att inte veta vad som händer. Vi har tagit upp vårt gamla kära: "leva i nuet" igen. Och det känns bra. Det gäller att komma ihåg det bara...

Nu - kaffe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar