söndag 17 mars 2013

Söndagskvällsångest? Nja, funderingar!

Söndag kväll. Lite ångest. Men ändå en rätt bra helg!

Det var två och en halv timmas orolig väntan i fredags. Sen landade vi igen. Jag drömde om barnen. Och i drömmen kommer de små små detaljerna fram. Och så drömde jag att de hade med sig 7 hundar (modell golden retriever) hit....

Det är lite knepigt att det svänger så mycket, så snabbt. Vi hade just landat i, att vi ska vänta ännu en månad. Och så. Kan det hända NU? Nej. Men, det kan ändå bli en akut placering. Kanske. Eventuellt.

Livet är verkligen upp, och så lite ner. Det är inte enkelt att leva. Men vem har sagt det ska vara enkelt??

Vi försöker planera för framtiden. Saker som vi ska göra snart, och andra saker lite längre fram. Kan vi planera en utlandsresa i oktober? Vart ska vi åka på semester? Är det möjligt att åka bort en helg i maj? Ska vi fira valborg där vi brukar? Hur gör vi på påskafton?? Vi får helt enkelt fortsätta planera, och så får vi väl planera om till nåt annat, om det skulle behövas. Vi kan ju inte sätta Livet på paus, medan vi väntar...

Jag var och hälsade på en otroligt mysig liten bebisflicka häromdagen.... Doftar bebis. Hon sov så gott i min famn.... Gnydde lite ibland, sina söta små ljud... Så liten, så liten... Tänk, man glömmer varje gång hur otroligt små de är! Vi pratade inte om förlossningen, och det var tur det. Då känner jag mig så otroligt mycket utanför. För jag kommer aldrig gå igenom en förlossning. Men gosa med en liten bebisflicka är helt okej!!

Maken kollar på teve. Det är visst mycket idag, bandy och ishockey, skidor och fotboll... Håhåjaja. Intresserar mig inte ett dugg. Inte idag i alla fall. Jag pratade mycket med min mamma häromdagen, efter att soc varit och berättat om nästa placering. Så ringde jag igen, när vi fick veta att det kunde bli akut placering men inte blev det. Hon är bra min mamma. Underbar! Klok är hon. Hon säger saker, så att jag tänker på ett annat sätt. Vänder och vrider på tingen, så det kommer annat ljus på dem. Klok kvinna. Jag hoppas jag ärvt en del av det!!

Hoppas ni får en fin vecka! Vi vet inte vad som händer den här veckan. Kanske inget. Kanske vänds vår värld upp och ner. Vi får se!!

kram på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar