söndag 3 mars 2013

Ska det bli en repris?

Idag känner vi verkligen hopp om att våren är på väg! Jag vet att mars är en vårmånad, men det känns lite tidigt än. Det kan komma bakslag, med snö! Vi passar därför på att njuta lite extra en sån här underbar dag!

Jag har suttit ute, mot söderväggen (utan jacka, bara t-shirt!) och druckit mitt kaffe. Maken höll på att pyssla med sina fröer. Han sådde lite nytt, och planterade om lite som redan kommit upp (paprika och chili). Härligt!

Det ringde inte någon från soc i fredags. Vilket jag tycker är mycket dåligt, det var deras förslag - de skulle ringa oavsett om de fick reda på nåt eller inte. Säkert. Vid halv tre-tiden ringde maken.  Förhandlingarna hade väl gått bra, men de kunde inte alls känna åt vilket håll det lutade. Och vi vet inte vilken dag domen kommer. Nähä. Ska det bli samma sak igen?? Att vi liksom tappar allt, på målsnöret? En repris. Men, vi hoppas och tror inget. Eller försöker i alla fall.

Jag minns en vår, då jag storgrät, för jag ville också gå i vårsolen med barnvagn. Sen har jag tänkt på det där, och insett, att jag får väl aldrig göra det.... Men jag skulle så gärna vilja gå ut i solen, och ha med mig ett, eller två barn, och plocka lite vitsippor... som vi sätter på köksbordet.... Det är inte samma känsla att göra det ensam. Eller hur?

Ikväll ska jag iväg och sjunga. Det har varit mycket sång ett tag nu. Och det är kul! I torsdags sjöng jag på en begravning. Och ikväll är det på en musikgudstjänst i en grannkyrka. Det var t o m annons i den lilla lokaltidningen, hoppsan! För lilla mig... ;)

Men först - lite mer vårsol och go värme!!

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar