söndag 17 februari 2013

Ångest.

Söndag kväll.

Lite lagom ångest så där. Efter en veckas semester känns det ännu tuffare att börja jobba igen. Fast jag jobbar ju bara tre dagar innan vi åker iväg... Men i morrn är det trots allt måndag. Och det är en lååång dag, eftersom vi har familjehemsutbildning också. Men den är så kul, och ger så mycket, att den längtar jag lite efter!!

Hoppas på snö och kallt i morrn. Det snöar lite nu, men är bara -2 grader. Hoppas, hoppas, hoppas!!

I morrn blir jag ett år äldre. Fast egentligen blir jag ju inte det. Bara en dag äldre i morrn, än vad jag är idag. Men, man brukar ju säga det så. Och fortfarande barnlös. Jag var fortfarande 38 när vi sökte hjälp av sjukvården. Vårt landsting har en gräns på 38 nämligen. Men p-pillar kan man få tills man är 55, visst är det konstigt?

Jag har nog lite åldersnoja. Alltså, jag gillar inte att bli äldre. Missförstå mig rätt, jag vill inte vara 25 igen! Jag vill ha den erfarenheten och ha gjort allting jag har gjort, men...

Jag klagar inte på mitt liv. O nej. Inte på nåt sätt. Men jag hade kanske hoppats att vi haft barn i huset vid det här laget. Men, kommer de som kommer de.

Först fokuserar vi på en massa annat kul!!

2 kommentarer:

  1. Låter som helt vanlig måndagsångest - känner av den här också. :-S Skönt med en kort vecka i alla fall.

    Grattis i förskott! Hoppas att du blir ordentligt firad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kort vecka - härligt!

      Tack för gratulationerna... inget jämnt på nåt sätt och vis... 43, ett primtal, va? ;)

      Radera