söndag 6 januari 2013

Ny dag. Nya möjligheter. Eller?

Vi har haft några s k ödesdagar, min man och jag. Jag har haft många såna, innan jag träffade honom. Men vi har också haft några tillsammans. Imorgon är en sån dag. Det som händer och sker då, kommer påverka oss och vårt liv. Och det som händer och sker då, kan vi inte på nåt sätt påverka.

Så, det får bli som en vanlig dag på jobbet helt enkelt. Försöka förströ mig så gott det går, bli distraherad av allt jag kan. På kvällen kommer de ringa från soc. Det har de lovat. De ska berätta hur det har gått, och när domen kommer. Den kan ju komma redan i morrn, men vi tror inte på det. Vi tror den kommer på torsdag. Varför just torsdag? Tja, nåt ska man väl tro... Ingen som helst särskild anledning. Det kan bli vilken dag som helst.

När vi sen får domen, då är frågan vad den säger... Det vet vi inte heller. Även om soc är väldigt säkra på sin sak, är inte vi det. Vi har lärt oss, av Livet, att inte ta ut något i förskott.

Därför ska jag försöka komma i säng i vettig tid ikväll. Försöka somna i vettig tid. Känns inte så lätt, nu när jag lyckats vända på dygnet rätt bra... Jag har varit ledig från mitt jobb i...18 dagar.... Skönt. Och välbehövligt. Nu är det nya tag som gäller. Nya krafter. Ett nytt år, nya möjligheter. Eller en ny dag, nya möjligheter.

Vi får väl se.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas på positiva besked för er imorgon!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för snabbt och positivt beslut för den lilla flickan och er!

    SvaraRadera
  3. Mina tankar är hos er. Det här kommer bli bra. Det är jag säker på. Kram! ❤

    SvaraRadera