torsdag 7 januari 2016

Vardag igen.

Idag har maken börjat jobba igen. Han har varit ledig sen dagen före julafton! Långt, men välbehövligt!!

Så, jag är ensam hemma, och passar på att slänga ut julen! Jag vet att jag är lite tidig....  Och det är tomtar och dukar som plockas bort. Och julgranen. Ljusstakarna och stjärnorna i fönstrena får stå kvar, ända till tjugondag Knut. Det är rätt skönt att få röja undan så här ibland. Tvättmaskinen snurrar för fullt, och jag kan spela musik högt och göra det i den ordningen som jag vill. När jag ändå passar på att röja runt så bäddar jag rent, samt tvättar handdukar och duschdraperi!

Och egentligen borde jag plugga.... Men, jag är rätt duktig på att förneka det, och tränga undan och glömma bort! :) Jag jobbar hela söndagen och på lördag ska vi fira min syster på eftermiddagen/kvällen. Så då är det skönt att få huset städat och klart! Då kan vi umgås, maken och jag. Jag måste ju ta hand lite om honom också!! Nu får vi fredag från kl 15 och så hela kvällen, samt en lugn lördagsmorgon och större delen av dagen. Vi måste få landa, och få prata ihop oss också. Vi försöker prata hela tiden, och det är extra bra när vi sitter i bilen. Då är det inget annat som stör, och ingen av oss kan gå iväg och göra något annat.

Nu piper tvättmaskinen!! Dags att hänga tvätt, och att röja ur sängarna för att stoppa lakanen in tvättmaskinen!!

Och så snöar det - så härligt!!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att ta bort julsakerna! Jag tog bort det sista idag så nu känns det som att vi går mot ljusare och förhoppningsvis bättre tider! Ha det gott! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika roligt och mysigt det är när man plockar fram allt, lika skönt känns det när man plockar bort det.... :) Nu är det så ljust och rent på nåt sätt. Och visst blir det både bättre och ljusare!! Kram!!

      Radera