söndag 19 november 2017

Positivt.

Jag måste bara berätta en sak, som jag tycker är lite positiv, i alla fall.

Tidigare har jag berättat att vi kollat lite på att bygga hus. Och att den ena försäljaren frågade om barn, och vi sa nej (och förklarade, det gör jag alltid). Men ändå, pratade hon om närheten till lekplats, förskola osv.

Vi har nu träffat ett annat husföretag. Vid första träffen frågade även denne försäljare hur många vi var i familjen. Jo det är vi två, och vår lilla hund. Bra så. Vi har sen haft kontakt via mejl och telefon, och även träffats en gång till. Då var vi tillsammans med arkitekten till det hus vi kollar på. Arkitekten har ritat om en del, efter våra önskningar. Inte EN ENDA gång har det varit något problem, eller fråga eller diskussion om vi har barn eller inte. Det gästrum vi planerar är ett gästrum, och inte ett barnrum, eller när barnen kommer hem, eller....

Det känns rätt bra.

Tänk att man ska behöva bli nöjd och glad över att bli behandlad på ett bra sätt. Man skulle kunna tro att det är något självklart....


Kram på er i snöovädret.... :D

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra! Önskar er lycka till och hoppas att det snart blir flytt! Vi flyttar till helgen och packar för fullt, man har mer saker än man tror! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser det som en fantastisk möjlighet att göra sig av med en massa saker. Bara har kvar det man verkligen vill ha. Och behöver!!

      Lycka till med nya huset!!

      KRAM

      Radera