fredag 16 december 2016

Trött.

Jag är så trött. Och oerhört stressad. Jag undrar när jag var så här stressad senast??? Kan inte minnas. Borde ha varit när jag jobbade som musiklärare, och hade flera Luciatåg, skolavslutning samt betygssättning samtidigt. Men nu är det mycket. Alltså.

Det kanske också beror på att det är saker som är nya för mig. Många av dem i alla fall. Arbetsuppgifterna, menar jag då.

På skolan ska ALLT vara klart före jul. På en gång. Samtidigt. Och gärna i förrgår. Men, jag har klarat av det, och nu har jag jullov. Jobbar bara 50% tills terminen börjar i januari. Mmm. Just det. "Bara" 50%. Nåja, jag kanske underdrev lite nu..... ;) Men, jag ska verkligen bara jobba 50%. Så är det. Punkt.

Jag har haft perioder i mitt liv då jag inte tyckt om julen. Ni vet, folk som säger att "julen är barnens högtid". Jassåå??? Vi som inte har barn då? Ska vi bara ge bort presenter till alla barn vi ser då eller?? Och så får inte vi fira jul själva. Tack för den.

Nu har jag mina syskonbarn, så jag har firat många fina jular de senaste åren. Många guldstunder. Vi brukar gå på tomtejakt, ni vet efter KalleAnka, och innan det är så mörkt att tomten verkligen kommer.... Vi har spanat med ficklampor, letat spår och tecken. Vi har hittat spår (ja, det är sant!), en tomtemössa, och faktiskt tomtens skägg som fastnat i en buske.... Goa fina barn, och så jag. Vår egen lilla stund.

Men i år blir det inte så. För första gången i hela mitt liv, ska jag fira julafton utan att träffa mina föräldrar. Hur ska det gå??? Nä, jag bara skojar. Det är inte så allvarligt. Och vi träffas på juldagen. Jag klarar mig utan dem. :) Vi ska nämligen fira hos makens mamma, med hans syskon och moster och morbror. Där är ingen varken rädd eller allergisk för hundar. Så hon får var med!

Idag är jag egentligen ledig. Men, måste spela en massa och öva idag. Jobbar både lördag och söndag. Ska sjunga en del solo också. Roligt, men kräver ju lite förberedelse. Nästa vecka är liiite lungare. Har EN julklapp kvar att köpa. Vad ger man till en tioårig tjej för ca 150-200 kr? Hon får ett par trådlösa hörlurar, men de var billigare än vad de andra får (och det måste ju vara rättvist, eller hur? hihi).

Kram på er

7 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att folk tjatar om att"julen är barnens högtid".... Jovisst är det säkert lite mer speciellt för barn men julen och alla andra högtider är till för alla som vill fira den högtiden. Det är lite väl tanklöst att vräka ur sig sånt där tycker jag. Ta hand om dig så gott du kan. Kram

    SvaraRadera
  2. Några julklappstips för 10-årig tjej:
    Böcker ur serien "Dagbok för alla mina fans" av Jeff Kinney. Pennor och målarböcker ur serien "Top model". Väggalmanacka med söta djur. Nagellack. Mini-högtalare. Tidningsprenumeration på "Top model" eller "Kamratposten". Läppbalsam med lukt (tex Eos).
    God jul/ AnnaK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ps. Och någon av Johanna Westmans kok- eller bakböcker för ungdomar kan jag också tipsa om. AnnaK.

      Radera
    2. Tack- det var många tips!! Jag har också tänkt på de sakerna. Förra året fick hon tidningsprenumeration, hon har fått "alla färger som finns" i nagellack.... hahaha.... Men ditt tips om Johanna Westmans kok- eller bakböcker lät intressant!! Hon tycker mycket om att hjälpa till när man lagar mat.... Det får jag nog kolla upp!
      God jul på dig också!

      Radera
  3. Önskar dig en god jul och ett gott nytt år vännen! Hoppas att ni får det bra och att eran vovve får många fina klappar! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du visst vad mycket jag har tänkt på dig/er....
      Önskar också att ni får en riktigt GOD JUL och att det blir ett Gott Nytt År för er också!!
      Ta hand om varandra!!

      Och jag är övertygad om att lilla vovven blir bortskämd.... ;)
      KRAM!

      Radera