torsdag 31 mars 2016

Efter påsk....

Ja, nu är påsken över. Påskfesten gick nog rätt bra i alla fall. Jag hängde med de andra syskonbarnen.... ;) Man kan ju gå undan, välja att inte prata om det, eller så.... Utan att vara otrevlig! För det tror jag inte någon tyckte att jag var. Det blev ju en del prat om att vi evt ska köpa hund också. Vi har "beställt" en valp, men eftersom den inte är född än, så vet vi inte säkert. Beräknad födsel i slutet av april. Så håll tummarna!! Vi var ju en av de första som tingade en valp....

Nu har ett av min syskonbarn varit hos oss i några dagar. Hon kom i måndags, och jag ska köra hem henne i dag. Så det blev fyra dagar, och tre nätter den här gången!! Hon har inte ens längtat hem, eller saknat dem där hemma, tror jag. Vi har haft så roligt!! :) Men, trött blir jag....

Jag måste ju jobba lite också... Nästa vecka är en tuff skolvecka, och eftersom jag varit sjuk så ligger jag efter. Jag har varken pluggat eller övat/tränat.... Lite dumt. Men, när jag är sjuk, måste det ju få ta sin tid. Frisk blir man inte hur som helst. Det kräver en del arbete. Och nån sångröst har jag då inte alls längre.... Bara hesheten. Jag har haft sångförbud, och egentligen nästan talförbud också. Men det funkar ju inte!! Det ÄR såååå svårt att vara tyst.... Nu ska jag försöka sjunga i morgon fredag, och då hoppas jag det är på väg tillbaka!!

Bara några korta tankar den här gången.... Men, jag hoppas ni har det bra! Kram till er....

5 kommentarer:

  1. Skönt att festen gick bra och att det blev lite hundprat också. Roligt att ha syskonbarn på besök! Hoppas du får tillbaka rösten också. Krya på dig!Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Syskonbarn är guld värt!! Så länge hon VILL komma till oss.... Rätt som det är, blir hon nog för stor!! :)
      Kram

      Radera
  2. Skönt att påsken gick bra! Men grattis till nya tillskottet! Att ha hund är helt fantastisk och underbart, jag har 2 st och de är så mysiga! Visst är det mycket jobb med en valp och att få den rumsren men samtidigt så härligt när man hämtar hem sin nya bebis! Mina är 12år och snart 6år gamla,tiden går snabbt men minns fortfarande när jag hämtade hem min 12åring! Lycka till! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har varit på gång ett tag, men så öppnade sig en möjlighet till valp på nära håll. Nu börjar det kännas som om det verkligen kommer hända! Vi har dock en liten resa inplanerad i slutet på augusti. Vi tänkte åka på onsdagen, och komma hem på måndagkvällen. Då har vi haft valpen i två månader och han är fyra månader gammal. Maken hävdar nu, att det kanske inte går att åka bort så länge.... Anknytning och rumsren osv osv. Jag bara suckar. Men han som äger tikarna, säger att det säkert går bra. Eventuellt kan vi lämna valpen hos honom, det brukar vara roligt och har hänt förut, berättade han. Vi får väl se.

      TACK för att du tar dig tid och kommentera och skriva till mig! Det betyder mycket!!! Du har ju lite annat att tänka på också.

      STOR KRAM!

      Radera
    2. Har alltid tid för mina medsystrar! Har huvudet fullt av tankar och känslor men tid för fina människor finns alltid! Om uppfödaren kan ta vovven tycker jag att ni ska åka, semester behöver man alltid! Kram på dig gumman! Genus Longing

      Radera