onsdag 16 december 2015

Åtta dagar kvar till jul....

Tiden går snabbt. Ibland. Om man vill att tiden ska gå snabbt, så gör den sällan det. Och tvärtom. Allt sitter väl i vårt huvud...

Vi har pratat med socialen. Så nu har vi fått en lite mer rättvis bild, tror vi. Lite annorlunda. Allra helst vill de att pojken bor hos sin pappa, men det finns en del hinder för det. Men, de jobbar på det. Går inte det, så vill de att han bor så att han slipper byta skola, eftersom det fungerar bra på den här skolan som han gått på, i lite mer än ett år. Men det är inte enkelt att hitta familjehem. Så då kan det bli att han får bo hos oss. Vi är alltså typ tredje alternativ.

När vi fick höra det, kände vi att vi återigen hamnar i det här "inte-veta-landet". Så då bestämde vi att lägga alla tankarna åt sidan, och plocka fram dem igen OM det skulle bli aktuellt. Det tjänar liksom inget till att grubbla och fundera, om man ändå inte vet vad det blir av det!

Men, nu har de ringt från soc och vill träffa oss. Det är en ny handläggare, som vi inte träffat förut. Jag blev lite överrumplad när de ringde, men vi bestämde en dag i mellandagarna. De vill väl lära känna oss lite, antar jag. Alltså, den här nya handläggaren vill väl veta vilka vi är.

Vi lever fortfarande i ett "inte-veta-land", och vi tänker fortfarande inte på det. Men, vi kommer väl plocka fram det, tills soc kommer hit. Sen får vi se. Vi har som sagt inte bestämt något alls än.

Först ska vi fira jul!!

Alla julklappar är inköpta! Tre paket kvar att slå in, tänkte göra det nu i kväll. Däremot har jag två födelsedagspresenter kvar att köpa och en ytterligare att slå in. Men, det är tid kvar.

Idag postade jag julkorten. Jag älskar julkort. Jag tycker det är det minsta man kan göra, att skicka en liten julhälsning till såna man tycker om, eller? Det här tramset att man skriver  på Facebook att man inte skickar några julkort i år, utan skänker pengar till välgörenhet.... Alltså. Så bara för att vi skickar julkort, så skänker inte vi till välgörenhet??? Hallååååå!!! Jag tror vi skänker mycket mer än vad andra gör, faktiskt. Min man är en god man. Han blir ofta berörd, och vill ha en rättvisa i världen. Hans plånbok öppnas ofta och mycket. Och jag älskar honom!!

Så. Nu ska jag slå in paket.

Ha det gott, alla!! Ge någon en extra KRAM, de kanske behöver det?? !!

1 kommentar:

  1. God Jul till dig och din familj! Hoppas att ni har det bra! kram Genus Longing

    SvaraRadera