onsdag 30 maj 2018

Vi har satt en punkt.

När allt var som rörigast, mest och stressigast fick jag ett telefonsamtal. Jag var ledig, vi var och tittade på ny bil. Då började mobilen ringa, det gällde ett jobb jag skulle göra om tre veckor. Jag ville inte svara, inte koppla på jobbet. Fyra dagars ledigt är så gött att få vara just ledig.... Men telefonen ringde, och sen började hon messa. Det hände ett par saker till, så när vi kom hem, bröt jag ihop. Det blev för mycket. Jag jobbar hårt för att inte låta stressen ta över... Men ibland motarbetas jag...

Det här andra telefonsamtalet var från en socialtjänst. Vi anmälde oss till dem för 4-5 år sen, men inget har hänt. Nu hade de bytt personal, och undrade om vi var intresserade. Sen började hon fråga ut mig, om vilka vi är, vad vi jobbar med, tycker om, vad vill vi och vad tycker vi osv. Jag blev helt ställd. Jag måste prata med min man, sa jag. Men det fick jag knappt. Men nu har vi pratat, och jag har mejlat till henne och sagt att vi inte längre är intresserade. Det var så rörigt och jobbigt med socialtjänsten flera gånger, att vi inte tror vi orkar med en runda till.

Så. Nu är det slut på familjehemsplaceringar. Det blir inga barn hos oss. Aldrig nånsin. Så är det. Punkt.


- - - - - - - -

Men. Det känns rätt okej.

- - - - - - - -


På tal om något helt annat, så tar den här konstiga värmen snart kål på mig. Vad är det för fel på världen???? Så här ska det inte vara. Märkligt.

Kram på er....

2 kommentarer:

  1. Att komma till slutpunkten för barn på nåt sätt är ett svårt beslut men jag tycker att ni gör rätt. Familjehemsplacering är krävande och kan vara jobbigt samtidigt som det kan bli bra. Ni är ju en familj ändå fast med hund istället för barn. Njut av livet och svalka dig med något gott att dricka. Är ni runt Göteborg i sommar är ni välkomna på en kopp kaffe! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! För kloka ord, och inbjudan!! :D

      Vi har ju vetat en längre tid, att det inte blir nån familjehemsplacering, men nu blev det definitivt på nåt sätt...

      KRAM

      Radera