torsdag 29 november 2012

Väntar och väntar....

Jag känner att jag inte har så mycket tålamod. På att vänta, alltså.

Tiden går så sakta!!!!

Idag har jag försökt göra vårt hus lite adventsfint. Inga ljusstakar uppe än, de kommer i morrn. För mig är det att tjuvstarta lite, när man får tända sina ljusstakar i fönstrena i ett nystädat hem... på fredagkvällen...

Jag har mest plockat i dag. Bytt dukar, gardiner, tvättat, bäddat rent i sängarna, dammat... I morrn ska jag dammsuga och torka golven. Sen är det adventsfint.

Gästrummet håller sakta, sakta på att förvandlas. En dag kom det upp en annan gardin. Nästa dag bytte jag blommor och blomkrukor. Idag åkte symaskinen in i garderoben. Snart är det dags för det gamla, stora, vackra skrivbordet att flyttas. Men vart ska det ta vägen??? Kanske någon av mannens syskon kan ta hand om det, under några år i alla fall.

Vi får se.

Och jag kan och vill inte göra för mycket. Inte förrän det är säkert. Och det är ju inte 100% säkert än. Bara typ 98% eller nåt... Suck....

Så jag väntar, och väntar.... och väntar.... Och längtar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar