tisdag 12 juni 2018

Nya bekantskaper, berätta igen.

Att det ska vara så himla svårt att fatta...

Jag har en ny frisör. Igen. Jag gick hos samma tjej i 12-15 år, men sen slutade hon. Vart tar man vägen då?? En annan tjej på samma salong flyttade till en annan salong. Jag följde med henne. Nu har hon också slutat. Alltså är jag utan frisör igen!

Min frisör är för mig väldigt personlig. Min goa frisör som jag hade så länge, hon visste ALLT! Hon förstod varför mitt hår var så risigt, när jag åt alla hormonerna mm under IVF-tiden. Hon visste, förklarade och accepterade.

Och idag klippte jag mig hos en ny tjej. Och jag måste förklara allt. För vad pratar man om? Jo, barnen. Skolavslutningen. Sommarlov. Jag var tydlig. Jag sa, som jag brukar, att vi är oförklarligt ofrivilligt barnlösa, och lite om vad som menas med det. Jaha. Hon lyssnade, men jag tror inte hon tog in det. För vi fortsatte prata om... ja, barn. "Jaså du jobbar som musiker, jag tänk när mina barn var små, vi gick på babysång och så roligt det var, tänk var barn är musikaliska och rör sig till musiken snabbt, har du också upplev det?" osv osv.

Ja, ja. Det blir nog bra så småningom.

Jag har inte gjort något mer i dag, än varit hos frissan. Min moster tittade in en sväng på förmiddagen, och det var trevligt. Lite kaffe och prat. Sen åt jag lunch. Sov en halvtimma i soffan. Skönt. Nu är det eftermiddag, snart dags att börja med middagen....!  Idag ska jag göra ost- och skinkpaj. Gott, tycker jag. Och bra för det blir matlådor av det. Egentligen skulle vi haft lax idag, men den var slut i affären i går. Mycket som var slut. Inga citroner, ingen pommes stripes, ingen glass.... Allt var billigt denna veckan, men man blir lite irriterad när de annonserar om det,  och så har de det inte. Nåja, får bli lax en annan dag.

Lite skönt att den värsta värmen lagt sig. Så många dagar med så mycket värme är för mycket. Jag tycker ju 25 grader är lagom. Och 30 är för mycket. Men så mycket regn har vi inte fått. Det är visst lokalt, för inte så långt härifrån hade de fått ordentliga skurar. Det kanske kommer till oss också.

Nähä. Middag var det.

Ha det gott,

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Hoppas att allt är okej med er. Ville önska er en god jul och ett gott nytt år. Kram Genus Longing

    SvaraRadera